Saturday, July 17, 2010

7. päev ehk ameerika poliitika


Täna oli väga väga fun päev. Kuigi see algas vara - pidime kesklinnas juba kell 8 olema. Tänane päev seisnes ameerika poliitikas ja repubikaanlaste ja demokraatide erinevuses. Kuigi ausalt öeldes, mina seda erinevust ei näinud. Me saime minna kahte äärelinna, Lombart ja Naperville. Mina käisim Naperville's. It was a blast! Kuigi sõit sinna kestis vb rohkem kui tund aega ja see t'iesti tüüpiline ameerika kollane koolibuss oli reaalselt palav, oli nagu lõppkokkuvõttes seda väärt. Kui jõudsime Naperville'i, mis on nagu tegelt ka out of Wisteria Lane, siis läksime kohe 96th district representative'i kontorisse. Ta oli naine, väga huvitav ja nägi kena välja. Panen pilte;) Kohale tuli ka linnapea, kes oli täpselt out of Monopoly (see lauamäng). Meenutas isa natuke. Ta andis meile üle sertifikaadi, et me oleme selle linna aukodanikud, mis tähendab, et me ei pea maksma makse ja saame rannas käia. See oli hästi tore. Siis saime veel lahedad pastakad, mille pea liigub otsas. Linnapea ja see Darlene Senger olid meiega terve hommikupooliku, kuigi nad pidid ainult tere ütlema ja siis me oleksime pidanud käima ukselt uksele ja midagi muud tegema. Aga see oligi palju lahedam. Käisime town hall-is. Saime istuda linnanõukogu koosoleku saalis, kus ma istusin linnapea toolil. Paljud Naperville'i elanikud pole isegi seal saalis käinud. Ja ma sain ta toolil istuda. Se eoli äge. Aa.. vahepeal selgus, et seal linnas elab eestlasi ja linnapea isiklikult hakkas otsima ta telefoninumbrit, et ta saaks meiega kokku saada. I was like 'whaaaat?!?!??!'. See oli tõesti äge. Lõpuks, pärast pikki otsinguid ja palju tuttavate-tuttavaid saadi ta number ja nad rääkisid Lauriga päris pikalt. Lauri on Valgast ja need eestlased (räägivad head eesti keelt) olid Tõrvast. Nad on siin elanud juba 60 aastat. Kuna nad jäid meist maha, siis Lauri sai ka linnapea autoga sõita. Mis oli päris äge, nagu vta ütles. Linnapea on 71-aastane ja on oma ametis juba 15. aastat. Me külastasime linna kellatorni, mis on üle 100 jala kõrge. Hästi ilus vaade oli sealt.

Tagasiteel käisime mehhiko restos söömas. Siis kuitagasi jõudsime Chicagosse, siis läksime külla sellisele organisatsioonile nagu Organizing for America ehk OFA, mis toetab president Obamat. See oli äge, meeldis mulle in a sense palju rohkem. Tegime juba ka natuke vabatahtliku tööd, ma highlightisin mingeid vorme. Misiganes need olid.

Pärast seda läksime tagasi World Chicagosse ja seal ootas meid Chris Nybo, kes kandideerib mingile tähtsale koha. Mu aju oli selleks ajaks juba päris küpse. Ja nagu ma avastasin, siis on ka mu jalalabad ülipaistes. Peaaegu nagu Peterburist tulles. Ma arvan, et see on pikalt jalgel olemisest ja kuumusest., Sest ma joon nagu palju, isegi normaalselt. Eestis oleks see väga palju, siin on see pigem isegi vähe. Saime oma World Chicago joogipudelid. Ja meil on Dream Leadersi särgid ja hommikul andis Angela meile 25th Annual Evaston Ethnic Arts Festivali t-särgi.

Pärast Nybo't läksime Grant Parki Summer Dance'i festivalile. See on festival, kus Grant Parkis toimub läbi suve, juba vist 15 aastat iga neljap kuni pühap tasuta kontserdid õhtuti ja ka tantsuõpe. Täna oli neil svingimine. Ma ise svingima ei läinud, aga muidu oli väga tore. Muusika oli super. Seal sai palju palju nalja. Tegime ka eksperimenti, kus me käisime kaameraga mööda parki ringi ja küsisime inimestel, et kas nad teavad kus eesti on ja mis keelt me räägime. Enam-vähem pooleks oli teadjaid ja mitteteadjaid. Eks Lahedal Koolipäeval näeme. Aam.. olime seal ja tulime koju, aga selgus, et meil ei ole elektrit. Jah, isegi ameerikas läheb elekter ära. Pm terve Evaston oli pime, ainult peatänaval olid poed veel lahti. Käisime toidupoes. Ja kui koju tagasi jõudsime, siis oli juba elekter tagasi. Ja nii ma jõudsingi oma blogiga järjepeale!!!!! Juhhuuu! Homsetest plaanediest nii palju, et plaan minna Michigani järve äärde, sest seal on soojem ja perel on seal maamaja. Mis on väga tore. Veel üks osariik juures ;) Laup-pühap on meil peredega vabad. pühap pidime Benediktaga süüa tegema. Ma arvan, et see tuleb tore. Kui teil on ideid, mida neile süüa teha, siis laduge letti, sest mul pole eriti ideid peale õunakoogi, aga see ei tule siin ka päris, sest neil ei ole ilmselt õigeid õunu. aga jah, nii see Ameerika elu kulgeb. Kui teil on küsimusi või soove või lihtsalt midagi, siis kirjutage ja ma esimese asjana alati vaatan kommentaarid läbi. Niiet, kui teil on midagigi, mida te teada tahate, siis andke teada, sest praegu on see võimalus!

tsau-pakaa

2 comments:

  1. Tsau! Mina loen ka sinu blogi:) Annan oma kodustele teada, mis teed seal. Tundub nii põnev! Kas seal Hershey's Kiss sokolaadikomme veel müüakse? Kui on,siis ma telliks sinult ühe paki:D

    Merje

    ReplyDelete
  2. Ikka müüakse, eile just vaatasime neid. Panen kirja ;) tuleta kuskil 28-nda paiku meelde, sest kui ma neid praegu ostaks siis saaks hea kakao nendest ainult :D Eva

    ReplyDelete